شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۰۹:۳۰

شرکت انی توافقنامه کشف نفت و گاز با مصر امضا کرد
ایران دریلینگ: شرکت انی ایتالیا یک توافقنامه برای اکتشاف‌های جدید نفتی و گازی با مصر امضا کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، شرکت انی ایتالیا اعلام کرد: این شرکت یک توافقنامه برای فعالیت در یک بلوک جدید اکتشافی در بیابان غربی مصر امضا کرده است. توافقنامه‌ای که جایگاه انی را در این کشور تقویت می‌کند. انی، بزرگترین شرکت خارجی فعال در آفریقا از نظر تولید، از سال ١٩٥٤ میلادی و با تولید حدود ٢١٠ هزار بشکه معادل نفت در روز در مصر فعالیت دارد. بلوک جدید ساوث وست ملهیا ( South West Melehia block ) توسط شرکت آی یی او سی (زیرمجموعه انی) مدیریت می‌شود. مصر با جمعیت ٨٥ میلیون نفر، به دلیل پرداخت یارانه‌های سنگین برای سوخت با مشکل هزینه بالا در تامین تقاضا روبرو شده و این موضوع مصر را از یک کشورتولیدکننده انرژی به یک وارد کننده تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، انباشته شدن مطالبات شرکت‌های خارجی نفتی از مصر، مانع اصلی سرمایه‌گذاری در بخش انرژی این کشور محسوب می‌شود اما دولت مصر به تازگی گام‌های موثری برای حل این مشکل برداشته که موجب تقویت اعتماد شرکت‌های انرژی فعال در این کشور شده است. مصر، بزرگترین تولیدکننده نفت در آفریقا و دومین تولیدکننده گاز در این قاره، پس از الجزایر، به شمار می‌رود، این در حالی است که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکت‌های خارجی فعال در این کشور قرار دارد. از جمله شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکت‌های ایتالیایی انی و ادیسون و شرکتهای انگلیسی بی پی و بی جی گروپ اشاره کرد.


  کد خبر : 463
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :